84 % staršev skrbi spletna varnost otrok, a se z njimi o tem v povprečju pogovarjajo le 46 minut

Nedavna raziskava družbe Kaspersky razkriva izzive, ki jih prinaša omejen pogovor staršev in otrok o spletni varnosti

26. september 2019

84 % staršev po vsem svetu skrbi varnost njihovih otrok na spletu, čeprav v povprečju v času celotnega otroštva namenijo le 46 minut za pogovor z otrokom o spletni varnosti. Pri tem več kot polovica (58 %) vprašanih za pogovor o tej temi porabi manj kot 30 minut. To kažejo podatki nedavne raziskave, ki jo je naročila družba Kaspersky, izvedlo pa podjetje za tržne raziskave Savanta.

Varnost in zasebnost otrok na spletu postaja ena od glavnih skrbi današnjih staršev. Te skrbi so dobro osnovane, saj ima, glede na raziskavo Kaspersky, vsak deveti otrok, star od sedem do 12 let, napravo, pametni telefon ali tablico, s katero se lahko poveže na internet. Vsak drugi starš (64 %) se pri tem strinja, da njihovi otroci na spletu preživijo preveč časa. To pomeni, da čas, ki bi sicer bil namenjen za ostale aktivnosti in radosti otroštva, raje preživijo pred ekranom in so tako neprestano izpostavljeni številnim tveganjem.

Starši kot najbolj nevarno spletno tveganje za otroke prepoznavajo škodljivo spletno vsebino, kot je spolnost ali nasilje (27 %), sledi možna odvisnost od internete (26 %) in skrb, da bo otrok prejel anonimno sporočilo oz. vsebino, ki ga bo nagovarjala v nasilne ali druge neprimerne aktivnosti (14 %).

Ob tem 81 % staršev verjame, da je skupna odgovornost staršev in šol, da otroke učijo o spletni varnosti, jim razložijo nevarnosti, ki jim pretijo med brskanjem po internetu, in tako zmanjšajo morebitna tveganja. Hkrati 86 % staršev meni, da so oni v boljšem položaju kot šole za razlago te teme, saj jim otroci bolj zaupajo.

Glede na to, da starši prepoznavajo svojo odgovornost za svetovanje otrokom o spletni varnosti, pa za to kljub temu porabijo manj kot uro časa, rezultati raziskave Kaspersky kažejo, da je tak pogovor za starše težek. Ob tem so straši kot največje izzive pogovora o spletni varnosti z otroci izpostavili:

  • Razlaga groženj na način, da bo otrokom razumljiv in se bodo z njimi lahko poistovetili (60 %).
  • Doseči, da bodo otroci grožnje jemali resno (51 %).
  • Odvrniti otroke, da bi sledili oz. jim dali samozavest, da ne sledijo pritiskom vrstnikov (42 %).

Emma Kenny, vodilna psihologinja, televizijska in radijska voditeljica ter kolumnistka, ki trenutno sodeluje z družbo Kaspersky, je komentirala ugotovitve raziskave: »Povsem razumljivo je, da starši ne želijo, da bi otroci imeli strah pred uporabo interneta. A pri tem je bistveno, da ne zavzamejo premalo strogega pristopa do spletne varnosti. Uravnoteženost je ključna in ozaveščen otrok je varen otrok. Starši tako z izboljšano komunikacijo o spletni varnosti in primernem obnašanjem na spletu zagotovijo, da njihovi otroci od kibernetskega življenja odnesejo pozitivne plati, hkrati pa jih ne skrbi vedenje otrok na spletu. Otroke je seveda treba zaščititi in starši lahko to storijo tako, da najprej sebe poučijo o spletnih mestih, ki jih obiskujejo njihovi otroci, ter z njimi preživijo čas, ko ti brskajo po spletu. Hkrati pa uporabljajo zanesljivo varnostno rešitev, ki ščiti njihove otroke pred neprimerno ali žaljivo vsebino.«

Jasno je, da morejo starši začeti z bolj osebnim in pogovornim pristopom za ustvarjanje varnih spletnih izkušenj ter pri tem uporabiti orodja, ki jim lahko pomagajo pri teh pogovorih.

Tako Marina Titova, vodja produktnega marketinga za potrošnike v družbi Kaspersky, izpostavlja: »Žal moramo sprejeti dejstvo, da internet otrokom omogoča stik z vsebino, za katero ne želimo, da bi jo videli. Skrbi o varnost in zasebnosti otrok na spletu so tako danes med najbolj pomembnimi za starše, še posebej ker vemo, kako težko se je o teh temah pogovarjati z otroci, da ti res poslušajo. Zato je družba Kaspersky predana snovanju varnostnih rešitev in priporočil za vso družino, ki so pomirjajoče tako za starše kot otroke.«

Za pomoč družinam pri zaščiti otrok pred številnimi spletnimi grožnjami družba Kaspersky priporoča:

  • Če veste, kaj vaš otrok gleda na spletu, mu lahko ponudite pomoč in podporo. A te informacije uporabljajte previdno.
  • Pogovarjajte se z otrokom o tem, koliko časa preživi na družbenih omrežjih. Poskusite ga prepričati, da jih ne uporabljajo med poukom ali ponoči.
  • Ne omejujte družbe, ki jo ima otrok, a ga podučite, da naj skrbno izbira prijatelje in znance.
  • Naročite se na družinsko različico varnostne rešitve Kaspersky Security Cloud. Ta vključuje Kaspersky Safe Kids, ki pomaga tako pri zaščiti družine in osebnih podatkov kot tudi pri zaščiti otrok na spletu. 

Za več informacij o skrbeh, najpogostejših grožnjah, izkušnjah in taktikah pri spletni varnosti otrok lahko dostopate do celotnega poročila.

Opomba za urednike

Družba Kaspersky je izvedla mednarodno raziskavo, v katero je vključila starše otrok, starih od 7 do 12 let. Tako so raziskali trende, prakse in izzive, ki jih imajo ti pri zaščiti otrok na spletu. Raziskava je bila izvedena v 20 državah in tako pokriva skoraj vse regije sveta, v njej pa je bilo vključenih 9.000 staršev. Pri tem so raziskali, kako ti doma uporabljajo naprave, ki omogočajo dostop do internete, katere so njihove največje skrbi glede spletne varnosti in kako se z njimi spopadajo.

O družbi Kaspersky

Družba Kaspersky je globalna ponudnica kibernetskih varnostnih rešitev, ustanovljena leta 1997. Poglobljeno strokovno znanje s področja groženj družba Kaspersky nenehno preobraža v inovativne varnostne rešitve in storitve za zaščito podjetij, kritične infrastrukture, vlad in potrošnikov po vsem svetu. Celosten portfelj družbe zajema vodilno varnostno zaščito končnih točk ter številne specializirane varnostne rešitve in storitve za boj proti prefinjenim in razvijajočim se digitalnim grožnjam. Tehnologije podjetja ščitijo več kot 400 milijonov uporabnikov. Kaspersky pomaga več kot 270 tisoč korporativnim strankam pri zaščiti tistega, kar jim je najpomembnejše. Več na www.kaspersky.com

O Emmi Kenny

Emma Kenny je psihologinja, televizijska voditeljica, pisateljica in strokovna medijska komentatorka, ki je danes prepoznana kot ena vodilnih britanskih strokovnjakov psihologije na televiziji. Morda je najbolj poznana po svoji vlogi rezidenčne psihologinje v jutranjem programu televizijske postaje ITV This Morning, kjer med gledalci, ki kličejo v oddajo, nudi strokovne nasvete glede številnih občutljivih vprašanj. Emma je registrirana pri British Psychological Society in British Association for Counselling and Psychotherapy ter vodi zasebne seje v svoji terapevtski kliniki v Manchestru. Za več informacij obiščite https://www.ekenny.co.uk/.

Author: samo

Deli z drugimi: