Polovica finančnih institucij priznava izgube, nastale zaradi spletnega kriminala

15. julij 2014

Po izsledkih raziskave, ki jo je Kaspersky Lab izvedel skupaj s podjetjem B2B International v letu 2014, je 52 % finančnih podjetij strankam povrne izgubo, ki so jo utrpele zaradi spletne goljufije, brez da bi raziskali okoliščine dogodka. Skoraj tretjina podjetij verjame, da stroški, nastali s spletnimi grožnjami, predstavljajo manj kot znašajo stroški zaščite. Ker spletni kriminalci vedno bolj ciljajo na elektronsko plačevanje, bi tak pristop lahko pripeljal do znatnega zvišanja stroškov.

Številne organizacije, ki se ukvarjajo z elektronskimi plačili so pripravljene sprejeti dodatne stroške, ki nastanejo s spletnimi napadi, 28 % predstavnikov finančnih podjetij in 32 % zaposlenih v spletnih trgovinah, vključenih v raziskavi, so prepričani, da celotna izguba iz spletnega kriminala, vključno s povrnitvijo ukradenega denarja, ne presega stroškov namestitve varnostnih rešitev. Le 19 % finančnih podjetij in 7 % spletnih trgovin postavlja strošek kompenzacije izgub strank med tri najbolj resne posledice spletnih goljufij.

Hkrati se je, po podatkih Kaspersky varnostne mreže, v letu 2013 kar 4 milijone uporabnikov produktov Kaspersky Laba srečalo s finančno zlonamerno programsko opremo, z namenom kraje njihovega denarja (dvig za 18,6 % v primerjavi z letom 2012). V decembru 2013 so južnoameriške banke utrpele izgube v znesku več kot 200 milijonov dolarjev, kot posledico izgube podrobnosti o kreditnih karticah strank in osebnih podatkov – skupni strošek nastale škode pa je verjetno še višji. Očitno bo nadaljnja rast spletnega kriminala vodila do situacije, ko bo izplačana kompenzacija podjetij presegla tako stroške zaščite finančnih transakcij kot tudi proračun, namenjen kompenzacijam.

»Poleg potrebe finančnih podjetij po rezervaciji sredstev za povračilo ukradenega denarja strankam, morajo kriti stroške reševanja pritožb strank. Najpomembnejše pa je dejstvo, da četudi je denar strankam hitro povrnjen, bodo te verjetno dvakrat premislile o uporabi storitev bank, ki ne morejo zagotoviti varnosti spletnih računov. Bolje je izgubo preprečiti kot jo pokrivati,« je komentiral Ross Hogan, globalni vodja divizije za preprečitev goljufij v Kaspersky Labu. »Prilagojene rešitve, ki so oblikovane za zaščito spletnih transakcij, kot je platforma Kaspersky Fraud Prevention, lahko zmanjšajo tveganja spletne goljufije na minimum, kar pomeni, da so sredstva, namenjena za kompenzacije, lahko porabljena za razvoj podjetja.«

Platforma Kaspersky Fraud Prevention je sestavljena iz več komponent in zagotavlja večplastno zaščito proti današnjim finančnim spletnim grožnjam. Kaspersky Fraud Prevention za končne uporabnike zagotavlja zaščito za naprave strank, ki delujejo v okolju Microsoft Windows, Mac OS X, Android ali iOS. Orodja Kaspersky Fraud Prevention SDK pomagajo finančnim institucijam razvijati lastne mobilne aplikacije, ki jih ščitijo napredne tehnologije Kaspersky Laba. Strežniški del platforme, Kaspersky Clientless Engine, pomaga preprečevati ilegalne transakcije z analizo plačilnih podatkov in identifikacijo poskusov spletnih napadov, tudi če na napravi stranke ni nameščene varnostne rešitve. Kaspersky Fraud Prevention vključuje dodatne storitve, ki podjetja obveščajo o finančnih spletnih grožnjah in ukrepih, s katerimi se lahko borijo proti grožnjam, poleg tega pa nudi tudi pomoč pri preiskavi finančnih incidentov.

Še en pomemben argument v prid specializiranim varnostnim rešitvam je malomarnost strank. Po izsledkih druge raziskave Kaspersky Laba kar 57 % uporabnikov sploh ne posveča pozornosti ali pa posveča zelo malo pozornosti varnosti spletnih plačil, saj verjamejo, da so za vse ukrepe poskrbele banke. To le še povečuje možnosti, da postanejo žrtve spletnih kriminalcev.

 

O Kaspersky Lab

Kaspersky Lab je največji zasebni prodajalec končnih varnostnih rešitev na svetu. Podjetje se uvršča med najboljše štiri svetovne prodajalce varnostnih rešitev za končne uporabnike*. Vseskozi več kot 16-letno zgodovino je Kaspersky Lab ostal inovator na področju IT varnosti in ustvarja učinkovite digitalne rešitve na področju varnosti za potrošnike, mala in srednja podjetja ter večje organizacije. Podjetje trenutno deluje v skoraj 200 državah in ozemljih po celem svetu ter zagotavlja zaščito več kot 300 milijonom uporabnikom. Več o Kaspersky Labu si lahko preberete na www.kaspersky.com.

* Podjetje je bilo uvrščeno na četrto mesto lestvice IDC po prihodkih od prodaje končnih varnostnih rešitev  (IDC rating Worldwide Endpoint Security Revenue by Vendor, 2012). Lestvica je bila objavljena v poročilih IDC o napovedih za varnostne sisteme za končne uporabnike v letih 2013-2017 in deležih prodajalcev v letu 2012 (Worldwide Endpoint Security 2013–2017 Forecast in 2012 Vendor Shares (IDC #242618, August 2013)). V poročilu so prodajalci programske opreme razporejeni glede na zaslužek od prodaje končnih varnostnih rešitev v letu 2012.

Author: samo

Deli z drugimi: